Akční letáky a newslettery


Akční letáky patří k osvědčeným marketingovým nástrojům. Využívají je obchody různého typu, od supermarketů přes obchody s hračkami až po řetězce s oblečením. Pro řetězce se jedná o naprosto základní způsob propagace, jehož cílem je pochopitelně prodat zboží v co největším objemu...

Zvláště v tuzemsku se ročně v součtu distribuuje dokonce několik miliard letáků. Pro obchodníky se jedná o velmi levný kanál, se kterým lze naráz oslovit velmi širokou masu uživatelů díky distribuci přímo do poštovných schránek. Podle průzkumů dostává letáky dokonce až 75 % domácností.

Zároveň jsou papírové letáky ale zátěží pro životní prostředí, neboť se takto ročně vyprodukuje velké množství odpadu – cca 100 tisíc tun. Proto mnoho obchodníků zároveň vydává také elektronickou verzi svého letáku, která může být pro spotřebitele i praktičtější. Prohlédne si ji například na chytrém telefonu.

Tištěný leták má stále svou nezastupitelnou funkci. Jak vyplynulo z průzkumů, nejvíce nás zajímají slevy na mléko, prací prášek nebo olej. V tomto směru určitě platí, že čím více, tím lépe. Větší počet stran v letáku má smysl, protože přinese více výhodných nabídek.